יום שלישי, 2 בספטמבר 2014

יסודות מגדלים



״שמעתי מפי הרב ר׳ שמעון זוסמן, סופר משמו של הגאון חתם סופר
 ׳כל שאינו מאמין בנגלה בנסתר אינו מאמין בנסתר בנגלה׳.
כלומר כל מי שאומר בגלוי שאינו מאמין בחכמת הנסתר
אינו מאמין בסתרי לבו בתורה הנגלית״.
(ש״י עגנון, ׳ספר סופר וסיפור׳ נגלה ונסתר, עמ׳ 173) 





״כשאגדל ארצה להיות ילד קטן״ 
(ג׳וסף הלר)

                                                                                              
Therapy

You Make a contact
You Love somebody
You Make a change



י(סודות


כשנשמטות הנחות היסוד
נשאר היסוד
אתה

ההתגלות היחידה שאני מכירה
היא של האדם
נסתר ונגלה

אדם שמתגלה
גילה סוד
בנה יסוד


אני מאמינה שכל אדם משלים מעגל חיים כדי ללמוד משהו על עצמו, ולהעביר את תמהיל תבונתו בשרשרת הדורות.
לכל אדם ישנם נתיבים להתגלות בהם.  

אני עוקבת אחר תהליך שינוי שאני מכירה מקרוב,
ומנסה להתחקות אחר י(סודותיו.
בכל מפגש עם העולם מחפשת שיעור.
לרוב, מפספסת ואפילו לא ערה להבחין בכך.
לעתים אני ערה ואחרים מפספסים.
ויש מקרים-
שהשיעור מדוייק לשני צדדים.


״כל מפגש, כל ייעוץ, הוא מטבעו דו שיח בין שתי נפשות, שלכל אחת מהן עבר, נרטיב פסיכולוגי, רקע תרבותי, אהבה, שנאה, משיכה, או דחיה.
בכל טיפול, הנושא המרכזי הוא למעשה קשר: קשר בין אישי המקדם ריפוי, המקדם גדילה והתפתחות אצל שני המעורבים״.
(אנדרה מטלון וסטנלי רבין ׳ריגושים וסודות׳ בין רופא לפסיכולוג: על המפגש הטיפולי ומעבר לו).

ילדים מג(ד)לים


ילדים על פי רוב מגיעים ללמד.
וכשהם הופכים להורים, הם תלמידים.
כשאני לומדת שיעור מילד, אני הופכת אותו למורה,
ובכך הוא מתגלה, 
מגלה עוד חלק בו, 
ויכול לגדול.

כשאני לומדת שיעור מילד, זה הנתיב הראשי לתיקון יסודי
הקולטנים הרגישים בתוכנו, שעליהם ילדים מרבים ללחוץ,
הם למעשה מאיצי השינוי המוצלחים ביותר.

כל ילד מפעיל אצלנו איזור רגיש אחר;
יש ילד לוחץ לי על לחצן החרדה, הרגישות, הבושה, הגנת יתר, יחסי מרחק-קירבה..., שליטה, גבולות.... מה לא בעצם.?
אינסוף שיעורי חיים.
ילדינו מזמנים אלינו את סוגיות הלימוד האלה הכי קרוב.
כל כך קרוב, עד שלעתים זה מתערבב... והופך לכאב משותף.


השיעור הוא לא איך בפעם הבאה אני עושה אחרת,
אלא איך אני אחרת בכל פעם. 
ההתבוננות לכשעצמה, מכילה את נוף השינוי שאליו מייחלת.
המעשה הוא תמיד רק תוצר של הבנה שהוטמעה.

״ידע אינטלקטואלי מוביל לעשייה בעוד שידע רגשי מוביל להוויה...שילובם זה בזה הוא מהותה של תבונה אמיתית״.
(אנדרה מטלון וסטנלי רבין ׳ריגושים וסודות׳ בין רופא לפסיכולוג: על המפגש הטיפולי ומעבר לו).

יסודות שינוי



התבוננתי בים והתגלה לי סוד.
כשגלים התנפצו על שובר הגלים, היתה שם מובלעת, בצורת לב, שנשמה אותם, והציפה חזרה קצף.
בכל פעם שהגלים הציפו, הן כיסו את המובלעת, ואי אפשר היה לדעת מה קורה מתחת, כאילו שאם מכסים אותה אז היא איננה. אבל היא ידעה שהיא שם, גם כשכיסה אותה הים.
שאיפה-נשיפה, של חיים, נסתרים ונגלים.  
אני מצליחה להבין שהיסודות של חיים הם תנועה מחזורית של שינויים.

המובלעת הסודית בקרקעית, 
תנשום את הים עד אינסוף, 
אך כל גל שיתנפץ בה אחר מקודמו,
ותמיד תלווה אותה המשאלה לגל הבא.


וכל הנעלמים
כמו משפט שנמחק
חלום ששכחתי...
רגשות שהדחקתי
משאירים חותמם?
רשמים שלא נותנים להם מקום, 
פשוט צפוף להם 
עד שהם (מ)צפים (ל)שוב.

  

הים גילה לי סודות.
ההבנות כבר היו רשומות, 
אבל כל התבוננות היא גל חדש שמלטש את האבן שבו הוא נוגע, ומשנה אותה
לבלי שוב 

״אני רוצה להוסיף שני דיברות לעשרת הדיברות:
זה הדיבר האחד עשר: לא תשתנה.
זה הדיבר השנים עשר: השתנה, תשתנה
כך אמר אבי ופנה ממני והלך במרחקיו המוזרים.״ 

(יהודה עמיחי, הדברים שהיו מעולם, ׳פתוח סגור פתוח׳ עמ׳ 58).


לגלות סודות זה לבנות יסודות.
שבת רביעית של נחמה.

ואתי אנקרי, בשירי רבי יהודה הלוי 
נחמה בזכות עצמה.


׳מלאכים נהלכים׳
אתי נקרי
בשירי רבי יהודה הלוי




בהדרכה, אנחנו מגלים את היסודות
שמהם אתם בונים בית




שלי אמיר בהלול
בקשר לקשב
ליווי תהליכי צמיחה בהורות
shelly.bahalul@gmail.com
0544-525286 /  077-5255415

https://www.facebook.com/groups/horim.bekesher

אין תגובות: